Wszystkich posiadających certyfikowane systemy zarządzania PN-N 18001:2004 i OHSAS 18001:2007, informujemy że BPIC świadczy akredytowane usługi certyfikacji (przejścia) ISO 45001:2018. Certyfikacja odbyłwa się pod marką AFNOR i francuską akredytacją COFRAC.
Wszystkich zainteresowanych certyfikacją lub skoleniami zapraszamy do kontaktu.
W dniu 2019.12.04, Prezes Zarządu BPIC - dr Krystyna Stephens, oraz Dyrektor Zarządzający - Bartłomiej Włodarski wręczyli uroczyście certyfikat zgodności z normą ISO 9001:2015 Miejskiemu Przedsiębiorstwu Energetyki Cieplnej we Włocławku. Uroczystość miała miejsce w siedzibie firmy we Włocławku, a ozdobny certyfikat odebrał Prezes MPEC'u Pan Andrzej Walczak.
Na uroczystość zaproszono również lokalną telewizję której to relację można obejrzeć pod tym linkiem:
http://www.kujawy.info/puls-miasta/mpec-z-certyfikatem-zarzadzania-jakoscia/?fbclid=IwAR04W3VUGHRvUbWnYQvBtkfKsIXgX7lnOepOStTg1wMo4DbcgdMcJ0V-B4k
Rejestr BDO to inaczej rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Stanowi integralną część bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, tzw. BDO. BDO pozwala na gromadzenie i zarządzanie informacjami, które dotyczą gospodarki odpadami i ma zapewnić elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych. Rejestr ten prowadzą marszałkowie województw
W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, wpisuje się do niego przedsiębiorców na ich wniosek lub z urzędu.
Obowiązek uzyskania wpisu do Rejestru BDO wynika wprost z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Ponadto, od 1 stycznia 2020 r. firmy, które wytworzą odpady i nie będą zarejestrowane w Rejestrze BDO, nie będą mogły przekazać tych odpadów np. odbierającemu. Nie będą miały również możliwości wystawienia elektronicznej karty przekazania odpadów, a papierowa karta, która funkcjonuje obecnie nie będzie już dostępna.
Ważne! Jeśli prowadzisz sklep lub hurtownię i udostępniasz klientom torebki foliowe podlegające opłacie recyklingowej, zobacz opis usługi dotyczącej wpisu do rejestru BDO dla podmiotów udostępniających klientom torby na zakupy z tworzywa sztucznego.
Wniosek o wpis do Rejestru BDO muszą złożyć marszałkowi województwa przedsiębiorcy:
W zakresie produktów takich jak oleje, smary, opony:
W zakresie recyklingu pojazdów:
W zakresie sprzętu elektrycznego i elektronicznego:
W zakresie baterii lub akumulatorów:
W zakresie opakowań:
W zakresie odpadów:
Marszałek województwa wpisze do rejestru z urzędu przedsiębiorcę, który:
Wpisowi do Rejestru BDO nie podlega:
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który podlega wpisowi do Rejestru BDO, musisz uzyskać wpis przed rozpoczęciem działalności.
W przeciwnym wypadku grozi ci administracyjna kara pieniężna w wysokości od 5000 zł do 1 mln zł oraz wymierzana przez sąd - kara aresztu albo grzywny.
Pamiętaj: Marszałek województwa ma 30 dni od złożenia poprawnego i kompletnego wniosku na wpisanie cię do Rejestru BDO.
Usługę można zrealizować w:
Zapraszamy do zapoznania się z naszym nowym terminarzem szkoleń, na pierwsze miesiące roku 2020.
Do pobrania tutaj - POBIERZ
Cytujemy treść komunikatu jaki ukazał się na stronie Polskiego Centrum Akredytacji:
"Polskie Centrum Akredytacji informuje, że na podstawie rezolucji IAF nr 2018-17, ustalony w drodze komunikatu nr 261 z dnia 4.06.2018 r. trzyletni okres przejściowy dla akredytowanych jednostek certyfikujących systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy na wdrożenie normy ISO 45001:2018, został wydłużony do dnia 31 marca 2021 r. W związku z powyższym wszystkie wydane przez PCA zakresy akredytacji jednostek certyfikujących systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy zawierające przypis: „Akredytowane certyfikaty wydane wg PN-N-18001:2004 / BS OHSAS 18001:2007 tracą ważność z dniem 12.03.2021 r.”, zostaną skorygowane z uwzględnieniem ww. postanowień."
Innymi słowy, PCA potwierdziło że ostateczny termin przejścia z OHSAS 18001 i PN-N 18001 na ISO 45001:2018, upływa w dniu 2021.03.12.
Strona 2 z 5